چگونه برنج مرغوب بخرید؟
نوشته شده توسط : adorn

چگونه برنج مرغوب بخرید؟: شاید شما هم زمانی که آخرین پیمانه برنج را از ظرف نگهداری بیرون می کشید نگران این می باشید که در خرید بعدی تان باید چه مارک و نوعی از برنج را تهیه نمایید؟ در این مقاله بررسی می کنیم که چگونه برنج مرغوب بخرید؟ سایت حیات کالا؛سایت تخصصی فروش برنج ایرانی است و در زمینه آرامش روانی و جسمی فعالیت می نماید . ما می خواهیم خریداران از سایت ما در هر دوی بدن و ذهن ؛ زیبایی ،سلامت،قوت،تعادل وتعالی را دارا باشند که با واردشدن در مراحل خرید به چگونگی آن پی خواهید برد.

 

چگونه برنج مرغوب بخرید؟

در کیفیت برنج های ایرانی شکی نیست، بعضی از مردم ممکن است به خاطر قیمت بالای آن، برنج های پاکستانی یا هندی را به منزل خود ببرند اما توصیه می شود برای مصرف روزانه خود از برنج نیم دانه ایرانی که نصف قیمت است به جای برنج های پاکستانی استفاده کنند!

 

برنج پاکستانی

برنج های پاکستانی نیز انواع مرغوب دارند که در بازار کمتر انواع مرغوب و یک دست آن پیدا می شود. ولی ترجیحا برنج های پر محصول ایرانی از برنج های مرغوب پاکستانی نیز بهتر است.

 

برنج هندی

بعضی به آن برنج ماکارونی نیز می گویند، نوعی از آن که اغلب در بازار وجود دارد، اکثرا کیفیت کمی در طعم، مزه و بو دارد و تنها مزیت آن قد کشیدن و دانه دانه شدن آن است.

همچنین پخت آن راحت بوده و به مهارت خاصی نیاز ندارد. برنج خوب باید علاوه بر قد کشیدن، عطر و طعم خوبی داشته باشد این نوع برنج ها چون از نوع کشت آن ها اطمینان نداریم ترجیح می دهید برنج ایرانی با کیفیت خود حتی برنج ریز شده یا همان نیم دانه را مصرف نماییم.

 

 

تشخیص برنج مرغوب :

_ از فروشگاه های معتبر و فروشنده های معتمد خرید نمایید.
_ برنج کهنه بخرید!
حتما شنیده اید که قدیمی ترها می گویند این برنج تازه است باید بیشتر بماند تا کهنه شود! دلیل آن است که برنج تازه دارای رطوبت است و هنگام پخت ری نمی کند، اما برنجی که زمان بیشتری از برداشت آن گذشته باشد رطوبت خود را از دست داده و به همین دلیل هنگام پخت آب به خود کشیده و حجیم تر می شود. البته برخی علاقه دارند برنج تازه کشت شده را مصرف کنند زیرا دمی آن بسیار لذیذ و معطر می باشد.

 

 برنج سفت

هر چه برنج سخت تر و سفت تر باشد به همان دلیل بالا، بهتر است و هنگام پخت بیشتر ری می کند. برای امتحان هنگام خرید چند دانه را زیر دندان بشکنید اگر به سختی شکسته شد نشانه مرغوبیت آن است.آیا می دانید شلتوک برنج چیست؟

 

چشمان تان را باز کنید.

از آنجایی که مشت نمونه خروار است مشتی از برنج برداشته و با دقت به آن نگاه کنید تا به اصطلاح قاطی نداشته باشد. یک دست بودن برنج بسیار مهم است، برنج ها حتما یک اندازه و یک رنگ باشند. هر چه برنج رنگ تیره تری داشته باشد، نشانه کهنه تر بودن و در نتیجه مرغوبیت آن است. برنج باید باریک و استخوانی باشد. برنجی که می خرید، شکسته، خرد شده و پوک نداشته و عاری از هرگونه آفات و یا کپک باشد.

 

 برنج را ببویید و بچشید.

عطر و بو داشتن برنج از گزینه های مهم در کیفیت آن است. مقداری برنج را بین دو کف دست خود بمالید و سپس به آن، ها کنید در صورت عطر دار بودن، بوی آن به مشام تان خواهد رسید. (جهت رعایت مسائل بهداشتی آن را به ظرف برنگردانید). راه بهتر، چشیدن برنج برای فهمیدن عطر و بوی آن است. همچنین برنج مرغوب اغلب مزه تقریبا شیرین تری دارد و نشاسته بیشتری در آن حس خواهید نمود. چگونه برنج مرغوب بخرید؟

 

پخت برنج

اما بهترین و رایج ترین طریقه شناخت برنج خوب نمونه گرفتن و پخت نمونه است. ایا انواع برنج ایرانی را می شناسید. با مطالعه مقاله معرفی انواع برنج ایرانی آگاهی خود را در این زمینه افزایش دهید.

 

توصیه ای درباره رژیم غذایی سلامت

مهم است به این نکته توجه داشته باشید که با انتخاب رژیم غذایی سلامت و اصلاح رژیم غذایی و انتخاب بسته غذایی سالم برای خود و خانواده تان می توانید از بروز این بیماری جلوگیری کنید.

 

آسان خرید کنید!

در حال حاضر فروشگاه اینترنتی حیات کالا ، در زمینه فروش انواع برنج باکیفیت داخلی ، فعالیت می نماید. برای آگاهی از استاندارد فروش برنج  می توانید به این سایت مراجعه کنید.خرید برنج از این سایت بسیار آسان است و با استفاده از روش های آنلاین می توانید به خرید برنج عمده و جزیی در کلیه نقاط ایران بپردازید. قیمت برنج در این سایت به صورت روزانه به روز می شود. ما سعی داریم که قیمت روز خرید برنج را با حذف واسطه ها کاهش داده و با مناسب ترین شکل به مشتریان عرضه کنیم.





:: برچسب‌ها: چگونه برنج مرغوب بخرید؟،فروش برنج عمده،برنج ایرانی،قیمت انواع برنج،خرید برنج ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 فروردين 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: